Muş Alparslan Üniversitesi
 
YAZILIM TOPLULUĞU
Anasayfa

MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ

YAZILIM TOPLULUĞU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç
MADDE 1- Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu’nun amacı;
a) Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerinin yazılım alanında kendilerini geliştirmeleri için çeşitli
eğitim imkânları sağlamak,
b) Muş Alparslan Üniversitesi ve Muş ilinin ihtiyaç duyduğu yazılımlar başta olmak üzere çeşitli
yazılım projeleri ve uygulamalar üreterek hem topluma hem de bu projelerde çalışan topluluk
üyelerinin gelişimine katkıda bulunmak,
c) Yazılım alanında ortaya çıkan son akımları takip ederek bu konularda seminerler düzenlemek,
ç) Yazılım alanının geniş yelpazesini Yazılım Mühendisliği ve Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Bölümü öğrencileri başta olmak üzere tüm öğrencilere tanıtarak doğru kariyer tercihleri yapmalarına
katkıda bulunmak,
d) 1 Milyon Yazılımcı Projesi gibi devlet destekli yazılım alanıyla ilgili projelerin öncelikle Muş
Alparslan Üniversitesi başta olmak üzere Muş ilinde ikamet eden herkese duyurulmasına katkıda
bulunmak,
e) Yazılım Mühendisliğinin özellikle Muş ilindeki liselerde tanıtımına katkıda bulunarak lise
öğrencilerin Yazılım Mühendisliği ve Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölümü gibi yazılım
ağırlıklı alanları tercih etmeleri konusunda bilinçlendirmek,
f) Hızla değişen yazılım dünyasındaki gelişmelerden başta topluluk üyeleri ve Muş Alparslan
Üniversitesi öğrencilerinin haberdar olmasını sağlamak amacıyla topluluğun sosyal medya hesaplarını
ve internet sitesini güncel tutmak,
g) Başta bölge üniversitelerdeki yazılım ve bilgisayar alanındaki topluluklar olmak üzere diğer
üniversitelerdeki yazılım ve bilgisayar alanındaki topluluklarla iletişim halinde bulunarak ortak proje
ve çalışmalarda bulunmak,
h) Yazılım alanındaki iş ve staj imkânları konusunda Muş Alparslan Üniversitesi öğrencilerini
bilgilendirmek ve yönlendirmektir.
Kapsam
MADDE 2– Topluluğun çalışma usul ve esasları, Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu
öğrenci topluluğunun kuruluş, işleyiş ve faaliyet alanlarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- Muş Alparslan Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi ’ne
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Topluluğun çalışma usul ve esaslarında geçen;
a) Üniversite; Muş Alparslan Üniversitesi’ni,
b) Danışman; Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu Akademik Danışmanını,
c) Başkan; Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu Başkanını,
ç) Üye; Topluluk Üyelerini,
d) Genel Kurul; Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğunun üyelerini,
e) Yönetim Kurulu; Topluluk başkanı, 2 adet başkan yardımcısı, yazman, sayman, sekreter ve üç asil
üyeden oluşan kurulu,
f) Disiplin Kurulu; Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu üyelerini,
g) Topluluğun Çalışma Usul ve Esasları; Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu Çalışma
Usul ve Esasları’nı ifade eder.
Topluluğun Adı
MADDE 5- Topluluk Muş Alparslan Üniversitesi bünyesinde faaliyet göstermek üzere “Muş
Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu” adı altında kurulmuştur ve kısaltması MAYKOD
olarak belirlenmiştir.
Topluluğun Amblemi
MADDE 6- Topluluğun amblemi;

2

Topluluğun Adresi
MADDE 7- Topluluğun adresi; Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi Sağlık Kültür ve Spor Daire
Başkanlığı Sosyal ve Kültürel İşler Şube Müdürlüğü.
Üyelik
MADDE 8-a) - Yalnızca Muş Alparslan Üniversitesi’nin “aktif” öğrencileri üye olarak kaydedilebilir,
bunun dışındaki kişiler üye kaydedilemez. Herhangi bir siyasi parti üyesi veya görevlisi topluluğa üye
olamaz, faaliyetlerde bulunamaz. Topluluk tüzüğünü kabul eden ve üye olma şartlarını sağlayan
öğrencilerin üyeliğe kabulü, Topluluk Yönetim Kurulu kararıyla kesinleşir.

İKİNCİ BÖLÜM

Öğrenci Topluluğunun Kuruluşu, Üyelikten Çıkmak ve Çıkarılma, Çalışma Esasları Kuruluş,

Faaliyet Alanları

Kuruluş
MADDE 9- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 46’ncı ve 47’nci maddeleri uyarınca
üniversitelerin Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın yürüteceği hizmetleri düzenleyen 3 Şubat
1984 tarih ve 18301 Sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Yükseköğretim Kurumları Sağlık Kültür ve
Spor Daire Başkanlığı uygulama yönetmeliğinin hükümleri uyarınca Muş Alparslan Üniversitesi
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğu
(MAYKOD) oluşturulmuştur.
Üyelikten Çıkmak ve Çıkarılma
MADDE 10-
a) Muş Alparslan Üniversitesinden mezun olan öğrencilerin dilekçe olmaksızın otomatik olarak
üyeliklerine son verilir. Topluluğa üyelik üye öğrencinin üyelikten ayrılmasıyla sona erer. Her üye
dilediği anda Topluluk Yönetim Kurulu’na ayrılma isteğini bildirmek ve topluluğa ait üzerine
zimmetli malzeme, dokümanların ve diğer topluluğa ait belge ve bilgileri teslim ettikten sonra
üyelikten ayrılmış sayılır.
b) Muş Alparslan Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi ve Muş Alparslan
Üniversitesi Yazılım Topluluğu Çalışma Usul ve Esasları dışında hareket eden üyelerin üyeliği
Yönetim Kurulun toplantısında görüşülecek ve oylamaya sunulacaktır. Oylama sonucunda üyelikten
çıkarılma; Yönetim Kurulu’nun teklifi ve Genel Kurul’un 2/3 kabul oyu ve topluluk başkanlığının
onayı ile gerçekleşir ve bu kişiler tekrar topluluğa üye olamaz.
Akademik Danışman
MADDE 11- Topluluğun Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Ali Özdemir’dir. Danışman üniversite
nezdinde, yürürlükte bulunan yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde öğrenci topluluğundan
sorumludur.
Çalışma Usul Esasları ve Amacı Değişikliği
MADDE 12- Yönetim Kurulu mevcut çalışma usul ve esasları kapsamında ihtiyaçların karşılanması
ve sıkıntıların giderilmesi için salt çoğunluk kararıyla çalışma usul ve esaslarında değişiklikler
yapabilir. Çalışma usul ve esasları amacında doğacak boşluklar için Muş Alparslan Üniversitesi
Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi esas alınır. Usul ve esasların ihtiyaca cevap
vermemesi durumunda Yönetim Kurulu’nun kararı Senato’ya sunulur, Senato onayından sonra
yürürlüğe girer.
Çalışma Esasları
MADDE 13- Topluluğun yetkili yönetim organı olan Yönetim Kurulu’nun çalışma ilkeleri ile görev
ve yetkilileri aşağıda belirtilmiştir.

3

a) Muş Alparslan Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi doğrultusunda
Topluluğun amaç ve çalışma konularını gerçekleştirmek,
b) Yapılacak ve yapılmakta olan etkinlikler toplantı ve çalışma tarih ve yerlerini gerekli mercilere ve
üyelere duyurmak,
c) Topluluğu, gerçekleştirilecek festival etkinliklerde temsil etmek,
ç) Topluluğun faaliyet raporunu hazırlayıp Muş Alparslan Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire
Başkanlığı’nın onayına sunmak,
d) Topluluğun toplantı yerini, tarihini ve gündemini belirlemek,
e) Topluluğun amaç ve çalışmaları doğrultusunda üyeliğe teşvik etmek,
f) Topluluğun yeni yapılan yeni üye başvurularını inceleyerek ya da herhangi bir üyenin ayrılma ve
çıkarma işlemlerini yaparak Muş Alparslan Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na
bildirmek,
g) Topluluğun çalışma usul ve esasları amacının hazırlanması ve değiştirilmesine ilişkin çalışmalar
yapıp Muş Alparslan Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın onayına sunmak,
ğ) Muş Alparslan Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın topluluklara yönelik
kararlarını üyelere duyurmak,
h) Yönetim Kurulu yılda en az iki kez toplanır ve toplantılarda kararlar oy çokluğu ilkesiyle alınır oy
eşitliği halinde başkanın oyu iki oy sayılır.
i) Topluluğun gerçekleştireceği tüm toplantılar çevrim içi (online) olabilir ve oylamalar online
anketler şeklinde yapılabilir (alparslan.edu.tr uzantılı e-mailleri üzerinden mail adresleri toplanarak).
Topluluğun Faaliyet Alanları
MADDE 14-
a) Topluluğun amacına uygun olarak; üniversitede, resmi kurumlarda ve üniversiteler arası düzeyde
söyleşiler, seminerler, konferanslar, sempozyumlar ve çeşitli toplantılar düzenlemek suretiyle yazılım
alanında bilgi ve farkındalığın artırılmasına yönelik faaliyetlerde bulunur.
b) Belli alanlarda/konularda çalışmak üzere çalışma grupları ve bu grupların gerçekleştireceği projeler
oluşturularak öğrencilerin tecrübe edinmesini sağlayacak faaliyetler düzenlenir.
c) Yazılım alanındaki gelişmelerin ve iş imkânlarının tanıtımı için araştırmalar yapılıp broşürler-
dergiler-tanıtım videoları vs. hazırlanarak gerek Topluluğun internet sayfası ve sosyal medya
hesaplarında gerekse stantlar açarak doğrudan kişilere ulaşılmasını sağlayacak faaliyetlerde bulunulur.
d) Her yıl yeni kayıt döneminde Topluluğun tanıtımı ve yazılım alanında farkındalığın oluşturulması
için, gerekli izinler alınmak suretiyle, faaliyetlerde bulunur.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Genel Kurul ve Görevleri, Denetleme Kurulu, Yönetim Kurulu, Topluluk Danışmanı, Defter ve

Formlar

Genel Kurul
MADDE 16- a) Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım Topluluğun üyeleri Genel Kurul’u oluşturur.
b) Genel Kurul, her akademik yılda biri akademik yılın başında diğeri akademik yılın sonunda olmak
üzere yılda en az iki kez toplanır.
c) Genel Kurul ayrıca Yönetim Kurulu kararı ile veya üyelerin en az üçte birinin imzası/isteği ile
toplanır.
Genel Kurul’un görevleri aşağıdadır;
1) Üyelik koşullarını belirler.
2) Topluluğun çalışma usul ve esaslarının kabulünü, çalışma usul ve esaslarında yapılacak
değişiklikleri, üyelikten çıkarma önerilerini, danışmanlık ve çalıştırıcılık önerilerini görüşür ve karara
bağlar.
3)Akademik yılın başında toplanan Genel Kurul, faaliyet planını ve bütçeyi onaylar.
4)Akademik yılın sonunda toplanan Genel Kurul kesinleşen faaliyet planı raporunu ve kesinleşen
bütçe kullanımı ( gelir hesabını ve gider hesabını ) onaylar; Yönetim Kurulu’na ibraz eder.
Denetleme Kurulu
MADDE 17- a) Denetleme Kurulu en az 3 en fazla 5 üyeden oluşur. Denetleme Kurulu, Genel Kurul
tarafından akademik yılsonunda bir sonraki akademik yıl için seçilir.
b) Yönetim Kurulu üyeliğine seçilebilmek için gerekli koşullar Denetleme Kurulu üyeliği içinde
geçerlidir.

4

c) Denetleme Kurulu her akademik yılın sonunda hazırladığı raporları Genel Kurul’a sunar.
ç) Denetleme Kurulu gerektiğinde Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na bilgi verir.
d) Denetleme Kurulu üyelerin topluluğa zarar verip vermediğinin araştırılmasından ve gerekirse
topluluktan çıkarılması yönünde yönetim kuruluna tavsiyede bulunmaktan sorumludur
Yönetim Kurulu
MADDE 18- a) Yönetim Kurulu her akademik yılın başında Genel Kurul tarafından seçilecek başkan,
başkan yardımcıları, yazman, sayman, sekreter ve en az üç üyeden oluşur.
b) Yönetim Kurulu’na seçilebilmek için Topluluğun üyesi olmak ve başka Topluluğun Yönetim
Kurulu’nda görevli olmamak gerekir.
c) Yönetim Kurulu, Topluluk çalışmalarının uygun yönetilmesinden, kendisine bağlı alt kurulların
denetlenmesinden, Topluluğun gelir ve giderlerinin takibinden üyelere ve Öğrenci Toplulukları
Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi ‘ne karşı sorumludur.
ç) Yönetim Kurulu üniversite içerisindeki ve dışındaki faaliyetleri için Öğrenci Toplulukları Etkinlik
Talep Forumu’nu kullanarak Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na iletir ve onayını alır.
d) Yönetim Kurulu her akademik yılın başında topluluğun bütçe taslağını ve öngörülen faaliyet
programını, akademik yılın sonunda ise toplantı faaliyet raporu ile mali bilançoyu Sağlık Kültür ve
Spor Daire Başkanlığı’na sunar.
e) Yönetim Kurulu aktif üyelerin üçte iki çoğunluğunun oyuyla görevden alınabilir.
Topluluk Danışmanı
MADDE 19-a) Muş Alparslan Üniversitesi öğretim elemanlarından biri Topluluğun danışmanı olarak
görev yapar.
b) Topluluk Danışmanı Yönetim Kurulu’nun tabii üyesidir. Tüm toplantılara katılabilir, oy
kullanabilir.
Defter ve Formlar
MADDE 20-
1) Karar defteri: sekreter tarafından tutulur ve saymana zimmetlenir. Bu defter bilgisayar ortamında
tutulabilir.
2) Üye kayıt formları; bilgisayar ortamında olacak şekilde hazırlanır ve her üye kayıt formu
doldurmak zorundadır. Formda; isimleri, T.C. Kimlik Numaraları, bölümleri, sınıfları, adres ve
telefonları yazılı fotoğraflı form sayman tarafından çevrim içi (Google drive) olacak şekilde muhafaza
edilir.
3) Kasa Defteri, Para Makbuzu ve Topluluk Demirbaş Defteri Sayman tarafından tutulur ve bilgisayar
ortamında olabilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Evraklar, İşleyiş, Yönetim Kurulu Üyelerinin Seçimi ve Sorumlulukları,
Yıllık Aidatlar ve Gelirler, Gelir ve Giderlerle İlgili Usul, Fikir Hakları

Evraklar
MADDE 21- Topluluk defterleri ve belgeleri aşağıdadır;
a) Üye Kayıt Defteri: Bu defterde üyelerin adı soyadı, fakültesi/yüksekokulu/enstitüsü,
bölümü/programı, öğrenci numarası, üyelik tarihi ve imzası yer alır. Bu defter her akademik yıl için
geçerlidir. Bu defter akademik yılsonunda kapatılır, takip eden yılın akademik yılın başında yeni
deftere geçilir.
b) Yönetim Kurulu Karar Defteri: Yönetim Kurulu tarafından alınan kararlar bu deftere işlenir.
c) Genel Kurul Karar Defteri: Genel Kurul tarafından alınan kararlar bu deftere işlenir.
ç) Demirbaş Defteri: Topluluğun demirbaş eşyaları bu deftere kaydedilir.
d) Diğer belgeler: Topluluğun bütün giderleri ve gelirlerine ait fatura ve imzalı makbuz, sözleşme ve
diğer belgeleri içerir.
e) Topluluğun tuttuğu tüm defter ve kayıtlar bilgisayar ortamında olabilir.
İşleyiş
MADDE 22- Her güz dönemi başlangıcında topluluğun yıllık faaliyet planı Sağlık Kültür ve Spor
Daire Başkanlığı’na teslim edilir. Bu şekilde amaçlı ve planlı hareket edilerek, üniversite
imkânlarından yararlanabilir ve üniversiteden maddi destek alınabilir.
Yönetim Kurulu Üyelerinin Seçimi ve Sorumlulukları
MADDE 23- Yönetim Kurulu Topluluk başkanı, başkan yardımcısı, sekreter, yazman, sayman ve 3

5

asil üyeden oluşur.
a)Yönetim Kurulu topluluğun idari organı olup çalışmaları en iyi şekilde yürütülmesinden,
denetlenmesinden, topluluğun çalışma usul ve esaslarının uygulanmasından topluluğun mali gelir ve
giderleri ile demirbaş eşyaların korunmasında birinci derecede sorumludur.
b)Yönetim Kurulu üyeleri Genel Kurul tarafından seçilir. Yönetim Kurulu her Genel Kurul
sonrasında göreve başlar ve bir sonraki Genel Kurul’a kadar göreve devam eder.
c) Yönetim Kurulu faaliyet programını gerçekleştirmek ve topluluğun amaçlarına ulaşabilmesi için
Topluluk çalışma usul ve esasları dâhilinde her türlü kararı alma yetkisine sahiptir.
ç) Yönetim Kurulu öğretim dönemlerinde en az bir kez toplanır gerekli görülmesi halinde başkanın
çağrısı ile olağanüstü de toplanabilir.
d) Mazeretsiz olarak toplantıya üst üste 3 defa katılmayan Topluluk üyesi Yönetim Kurulu kararı ile
Topluluktan çıkarılabilir.
e) Yönetim Kurulu topluluğu bağlayan her türlü yazışma ve denetleme işlemini yürütür.
f) Yönetim Kurulu belirtilen toplantı yeter sayısının altına düşmesi durumunda yani üye sayısının 8’in
altına düşmesi durumunda mevcut tüm üyelerle yönetim işlerini yürütür.
g) Yönetim Kurulu uygun görmesi veya üyelerden bir başvuru yapılması halinde sosyal kültürel
toplumsal ve felsefi konularla ilgili alt komisyonlar oluşturabilir.
ğ) Topluluğun çalışma usul ve esaslarında belirtilen hususların dışında oluşabilecek durumlarda
Yönetim Kurulu Muş Alparslan Üniversitesi Toplulukları Kuruluş ve İşleyiş Yönergesi ’ne göre
hareket eder.
Yıllık Aidatlar ve Gelirler
MADDE 24-
a) Topluluğumuzun yıllık aidat ücreti yoktur.
b) Gerçek ve tüzel kişilerin kendi isteği ile yaptıkları bağış ve yardımlar,
c) Topluluk tarafından tertiplenen çay ve yemekli toplantı, gezi ve eğlence, temsil, konser, yarışma,
konferans ve eğitim gibi faaliyetlerden sağlanan gelirler,
d) Topluluğun kendi ürettiği projelerden elde edebileceği gelirler (Örneğin yazılan bir uygulamanın
reklam gelirleri),
e) Diğer gelirler.
Gelir ve Giderlerle İlgili Usul
MADDE 25- Topluluk gelirleri ve giderleri belgelenmek zorundadır. Topluluk gelirlerinin bankalar
aracılığı ile toplanması halinde banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler
geçerli kabul edilir. Belgelerin saklanma süresi 2 yıldır ve bu iki yıllık süre içinde Sağlık Kültür ve
Spor Daire Başkanlığı’ndan gelir gider belge ya da belgeleri talep edilirse söz konusu belge ya da
belgeler en geç 2 hafta içinde teslim edilmelidir.
Fikir Hakları
MADDE 26- Topluluk, üyesi olan öğrencilerin bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla çeşitli projeler
yapabilir ve bu projelerin fikir hakları ve üretilen değerler Muş Alparslan Üniversitesi Yazılım
Topluluğu’na ve dolayısıyla Muş Alparslan Üniversitesi’ne aittir. Bu projelere Topluluk üyesi
olmayan kişiler katılımcı sıfatıyla dahi olsa katılamaz. Projeye katılım sağlayan üye daha sonra
üyelikte çıkarak Topluluktan ayrılsa bile fikir hakkı talep edemez ve üretilen her türlü yazılım,
donanım, bilgi ve evrağı Topluluk ve üniversitenin izni olmadan kullanamaz. Ancak projelerde
tecrübe kazanan öğrencilerimizin bu tecrübelerini kullanarak mezuniyet sonrası gelir elde etmesi de
topluluğumuzun hedefleri arasındadır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Toplantı Yeter Sayısı, Toplantı Yöntemi, Topluluğun Feshi, Yürütme, Yürürlük, Kurucu
Üyeler
Toplantı Yeter Sayısı
MADDE 27- Üyelerin yarısından bir fazlasıdır.
Toplantı Yöntemi
MADDE 28- Toplantı Genel Kurul için yılda en az bir, Yönetim Kurulu için ise en az altı ayda bir
yapılır. Olağanüstü durumlarda başkanın çağrısı üzerine olağanüstü toplantılar da yapılabilir.
Topluluğun Feshi
MADDE 29- Topluluğun feshine Genel Kurul’a katılan üyelerin dörtte üçünün (3/4) olumlu oyuyla

6

karar verilir.
Yürütme
MADDE 30- Topluluğun çalışma usul ve esasları Topluluk danışmanı tarafından yürütülür.
Yürürlük
MADDE 31- Bu çalışma usul ve esasları, Muş Alparslan Üniversitesi Senatosu’nda kabul edildiği
tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Kurucu Üyeler
MADDE 32-
1- Mehmet Can Arslan (Başkan)
2- Esra Yıldırım (Başkan Yrd.)
3- Volkan Akgöl (Başkan Yrd.)
4- Beyda Çetin
5- Merve Ot
6- Neşe Vural
7- Alper Bilal Koçak
8- Hüseyin Mutlu
9- Mustafa Avu