images

Üniversitemizde Bölgesel Kalkınma Odaklı Üniversite-Sanayi-Kamu İş Birliği Toplantısı Gerçekleştirildi

Fen Bilimleri Enstitümüzde kamu, sanayi ve özel sektör temsilcilerinin katılımıyla bölgesel kalkınmaya katkı sunmayı amaçlayan bir dış paydaş toplantısı düzenlendi. Toplantıda, lisansüstü tez konularının kentin yapısal ihtiyaçlarına göre yönlendirilmesi ve kurumlar arası ortak ar-ge çalışmalarının başlatılması stratejik olarak ele alındı. 
Toplantıya Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Selçuk Sağır ve Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürü Doç. Dr. Mustafa Yaşar’ın yanı sıra Muş Belediyesi Projeler Müdürü Metin Yoldaş, İl Tarım ve Orman Müdürü Necati Gönç, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Abdullah Akay, Orman İşletme Müdürü Ufuk Çelik, Muş TİGEM Tiryaki Grubu adına İşletme Müdürü Hanifi Yağmur, Gümüşhanlar Çelik Kapı Yönetim Kurulu Başkanı Şemsettin Gümüştekin ve enstitü anabilim dalı başkanlarının katılımlarıyla gerçekleştirildi.
Dış Paydaş Danışman Kurul Toplantısı Doğrultusunda Planlanan Faaliyetler:
•    Tarım, Hayvancılık ve Çevre Yönetimi: İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile tarımsal verimlilik, sulama sistemlerinde tasarruf, hayvancılık maliyetlerinin düşürülmesi ve temelleri atılan Muş Alparslan Üniversitesi Çiftçi Eğitim Merkezi ile yapılacak eğitimlerde akademik destek verilmesi planlandı. Ayrıca şeker pancarına alternatif ürün arayışları, su yönetimi, sel/erozyon kontrolü ve kentsel restorasyon alanlarında ortak çalışmalar yürütülmesi kararlaştırıldı. 
•    Sanayi, Enerji ve Altyapı: Organize Sanayi Bölgesi ile küçük sanayi sitelerinin iklim şartlarına uygunluğu, ısı yalıtımı ve enerji verimliliği parametrelerinde akademik danışmanlık sağlanacağı kararlaştırıldı. Sanayi ortaklığıyla yürütülecek sürdürülebilir üretim süreçlerine (akıllı çelik kapı üretimi dâhil) yönelik olarak ilgili anabilim dallarında tez çalışmaları yapılması planlandı.
•    Proje ve Başvuru Mekanizmaları: Belirlenen sanayi sorunlarının çözümü amacıyla üniversite-sanayi ortaklığında TÜBİTAK 1501 Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı’na başvurular yapılması ve üniversite web sitesinde paydaşların teknik destek taleplerini iletebileceği dijital bir alan oluşturulması kararlaştırılmıştır. 
Toplantı sonucunda, katılan her kurumun kendi bünyesinde bir fizibilite çalışması yapması ve elde edilen veriler ışığında enstitü yönetimiyle yeniden bir araya gelmesi kararı alındı.



OLUŞTURULMA TARİHİ: 23-06-2026 14:39 |