Muş Alparslan Üniversitesi
 
İletişim Fakültesinde Kitle Kaynak (Crowdsourcing) Konuşuldu

 

İletişim Fakültesi Arş. Gör. Dr. Tülay Yazıcı, yurt dışında oldukça yaygın uygulama ve kullanım alanı olan, son yıllarda ülkemizde de bilinirliği artan kitle kaynak konusu hakkında bir seminer verdi. Arş. Gör. Dr. Tülay Yazıcı, birbirinden farklı çok sayıda konuyla bağlantılı olan kitle kaynak uygulamalarının marka yönetimi, yeni medya ve gazetecilik alanındaki kullanımlarını öğrencilerle ve öğretim üyeleriyle paylaştı.


Yazıcı, sunumuna kitle kaynağın tanımını yaparak başladı. Terimin sanayi çağının egemen zihniyeti olan seri üretimin anti-tezi olarak değerlendirilebileceğinin altının çizildiği seminerde kitle kaynağın yarattığı olanaklardan da bahsedildi. Yazıcı, bu uygulamanın herkesi yaratıcı, sanatçı, bilim insanı, mimar ya da tasarımcı olarak varsaydığını ve böylece yaratıcı potansiyelini açığa çıkarmasına olanak sağladığını belirtirken, markaların da küresel anlamda yetenek ve iş gücü havuzuna erişim imkânına sahip olduğunun altını çizdi. Gazetecilik alanında kitle kaynak kullanımı ile bağlantılı olan kitlesel fonlama sisteminden de söz eden Yazıcı, Türkiye’de Aralık 2017’den bu yana resmi bir statüde olan kitlesel fonlama ile şu ana kadar 7 milyon TL’ye yakın bir miktar toplandığını belirtti. Seminer, katılımcıların sorularının cevaplanmasıyla sona erdi.