Muş Alparslan Üniversitesi
 
Öğretim Üyemiz TÜBİTAK Bilim Söyleşileri Kapsamında Lise Öğrenciyle Buluştu

TÜBİTAK Bilim Söyleşileri, bilim insanlarını öğrencilerle buluşturarak toplumda bilim farkındalığını ve popüler bilim okuryazarlığını artırmayı hedefleyen etkinliklerdir. Bu etkinlikler çerçevesinde temel bilimler, sosyal bilimler, teknoloji, mühendislik, sanat ve tasarım konularında farkındalık oluşturmak; hedef kitlenin bilimsel konuları, kavramları ve süreçleri alanında uzman bir konuşmacının deneyimlerinden yola çıkarak anlamasına imkân sağlamak amaçlanmaktadır.
Öğretim üyemiz Dr. Yalçın Kalkan, 22 Mayısta Muş Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ev sahipliğinde, TÜBİTAK Bilim Söyleşileri kapsamında, Muş’ta okuyan bazı lise öğrencileri ile buluştu. Kalkan, Muş Fen Lisesi ve Muş’taki Anadolu Lisesi öğrencileri ile yaptığı  “Maddenin yapısı, CERN ve Türkiye'nin Katkıları” isimli söyleşisinde, maddenin yapısına yönelik çalışmaların tarihsel gelişiminden bahsederek, bu gizemi çözmek adına kurulmuş CERN’in (Avrupa Birliği Nükleer Araştırma Merkezi) yapısı, burada yapılan büyük deneyler ve amaçları, LHC (Büyük Hadron Çarpıştırıcısı) ve karşılaştırmalı olarak fiziksel parametreleri, Türkiye’nin katkıları ve rolünü anlattı. Konuşma sonrasında öğrencilerin sorularını cevaplayan Dr. Yalçın Kalkan, “Bu söyleşiyi talep eden ve öğrencilerle buluşmamı sağlayan Muş Milli Eğitim Müdürlüğü’ne ve tertipleyen TÜBİTAK Bilim Söyleşileri’ne çok teşekkür ederim. Bu tür bilimsel buluşmaların, Türkiye’de yeni neslin bilime ilgisini önemli ölçüde artıracağını düşünüyorum.” dedi.


https://bilimsoylesileri.tubitak.gov.tr/tr/gecmis-etkinlik/maddenin-yapisi-cern-ve-turkiyenin-katkilari