Aile Katılımlı Okuma Etkinliklerini Tamamlayan Öğrenciler ve Aileleri Kütüphanede Buluştu

İki farklı okuldan yaklaşık 60 ilkokul öğrencisi ve velilerinin katılımıyla Muş İl Halk Kütüphanesinde bir dizi etkinlik gerçekleştirildi. Eğitim Fakültesi Arş. Gör. Emir Feridun Çalışkan tarafından yürütülen ve Muş İl Emniyet Müdürlüğü Toplum Destekli Polislik Şube Müdürlüğünün yürüttüğü “Geleceğin İçin Oku” projesinden de destek alınarak düzenlenen etkinlikte, Türk Telekom İlkokulu ve Selçuklu İlkokulu öğrencileri ve velileri Halk Kütüphanesine götürüldü.
 
Arş. Gör. Çalışkan, Prof. Dr. Halim Ulaş danışmanlığında gerçekleştirdiği çalışmasında, öğrenciler, 8 hafta boyunca “Aile Katılımlı Okuma Etkinlikleri” yoluyla aileleriyle birlikte 16 farklı okuma-anlama etkinliği yaptı. Araştırma ile ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin aile katılımlı okuma etkinlikleri aracılığıyla okuduğunu anlama başarıları ve okumaya karşı tutum ve motivasyonlarını artırmak hedeflendi. 
 
Sürece başlamadan önce araştırmacı tarafından ailelere iki oturumda toplam altı saat eğitim verildi. Ardından her hafta etkinlikler çocukların evlerine gönderilerek ve zaman zaman da araştırmacının bizzat öğrencilerin evlerine giderek takip etmesi suretiyle uygulama yapıldı. Son olarak düzenlenen kütüphane etkinliği ile de çocukların kütüphaneyi tanıması; kütüphane kurallarını ve kütüphaneye üye olarak kitaplardan nasıl faydalanılacağını öğrenmesini sağlamak amaçlandı.
 
Öğrencileri ve velileri karşılayan Muş İl Halk Kütüphanesi Müdürü Tarık Çoban onlara kütüphanenin bölümlerini tanıtarak el işi atölyesini gezdirdi. Kütüphanenin konferans salonunda öğrenciler ve velilere kütüphane kuralları ile ilgili bir animasyon gösterildikten sonra Polis Memuru Halil İbrahim Tınaz çocuklarımızın güvenliği ile ilgili bir konuşma yaptı. Bu konuşmanın ardından kürsüye davet edilen Arş. Gör. Emir Feridun Çalışkan, kitap okumanın hayatımızdaki yeri, önemi, faydası ve okuma alışkanlığı kazanmada ailelerin rolü içerikli sunumunu gerçekleştirdi. 
 
Arş. Gör. Çalışkan sunumunda, çağımızdaki değişime ayak uydurmak için çocuklarımızın doğru ve etkin bir eğitim sürecinden geçmeleri gerektiğini, bunun temel unsurunun da ilkokul yıllarında kazanılan okuma ve okuduğunu anlama becerisi olduğunu vurguladı. Ailelerin çocukların okuduğunu anlama başarısını geliştirme ve okuma alışkanlığı edinmelerinde oynayabileceği role ilişkin açıklamalarda da bulunan Arş. Gör. Çalışkan, sekiz hafta boyunca çocuklarıyla birlikte okuyan velilere teşekkür etti.
 
Kütüphaneye üye olmalarının ardından çocuk salonunda aileleriyle birlikte kitap okuyan ve birçoğu kütüphaneye ilk kez gelen öğrenciler kadar velilerin de son derece heyecanlı olduğu gözlendiği etkinlik, hatıra fotoğrafı çekiminin ardından sona erdi.