Minik Lalelerimiz Müziğin Ritmini KÜSAM’da Öğrenecek

Üniversitemizin Kültür-Sanat Uygulama ve Araştırma Merkezi (KÜSAM), Minik Laleler Kreş ve Anaokulu (MİLA) öğrencilerine yönelik müzik dersi ve ritim atölyesine ev sahipliği yapacak. Atölye kapsamında Minik Lalelerimizin müzik enstrümanlarını yakından tanımaları, bu enstrümanların nasıl kullanıldığını ve ne tür ses özelliklerine sahip olduklarını öğrenmeleri ve ritim becerilerini geliştirmeleri amaçlanıyor.

 

MİLA öğrencilerinin müzik dersi ve ritim atölyesi iki haftada bir KÜSAM’ın Kongre ve Kültür Merkezindeki Müzik Odasında yapılacak. KÜSAM Müdürü Arş. Gör. Yalçın Dicle, KÜSAM Müzik Kordinatörü Öğr. Gör. Ercihan Ülger ve Sağlık Yüksekokulu Öğr. Gör. Osman Şap’ın verdiği ilk atölyeye iki yaş grubundaki minik lalelerimiz katıldı. Çeşitli müzik enstrümanlarını ilk kez yakından görme fırsatı yakalayan minikler, enstrümanları ellerine alarak ve ses çıkarmaya çalışarak birebir deneyimler edindi. En fazla ilgiyi bateri ve davula gösteren minikler, elektrogitar eşliğinde söylenen şarkılara da ritim tutarak eşlik etti.

 

KÜSAM Müdürü Arş. Gör. Yalçın Dicle sanatın ve müziğin hayatımızda önemli bir yere sahip olduğunu ve eğitimde de tamamlayıcı bir faktör olarak rol oynadığını söyledi. KÜSAM olarak Kongre ve Kültür Merkezinde bir Müzik Odası kurulduğunu belirten Arş. Gör. Dicle, yaylı, vurmalı ve mızraplı olmak üzere 24 farklı enstürmanın bulunduğu Müzik Odasında hem öğrencilere hem de akademik ve idari personelimize hizmet verilmesinin amaçlandığını ifade etti.

 

“Ritim eğitiminin matematikteki başarıya katkısı olduğu bilinmektedir.”

MİLA ile yürütülecek atölye çalışması hakkında açıklamalarda bulunan Arş. Gör. Dicle şunları söyledi: “Ritim, hayatımızın temelindeki en güçlü yapı taşlarından. Ancak giderek daha hareketsiz ve ritimsiz bir topluma dönüşüyoruz. Çocuklar eskisi gibi el çırpmıyor, oynamıyor, dans etmiyor, neredeyse koşmuyor, yürümüyor daha doğrusu bütün bunları nasıl yapacağını bilmiyor. Temel koordinasyon faaliyetlerini etkileyen ritim, özellikle okul öncesi ve ilköğretim döneminde kazandırılmazsa ileriki yaşlarda alınması oldukça zordur.

 

Ritim eğitiminin ritmik sayabilme, analitik düşünme, problem çözme gibi becerileri pekiştirdiği ve erken yaşlarda alınan ritim eğitiminin matematikteki başarıya katkısı olduğu bilinmektedir. Çocuklardaki neredeyse yürüyememe, koşamama ve hatta oynayamama sorunlarına karşı ritim eğitiminin faydalarını çalışmalarda görmekteyiz. Ritim çalışmalarının duygusal duygusal sorunlarda, içe dönüklük veya şiddet eğilimiyle başa çıkılmasında da faydası vardır. Minik Laleler ile başlattığımız atölye çalışmaları sayesinde yavrularımızı bu konuda geliştirmeyi umut ediyoruz.”